11 juni 2021

Vijf finalisten van de Open Innovation Challenge van Elia Group bekend

De vijf finalisten van de Open Innovation Challenge zijn bekendgemaakt. De Open Innovation Challenge is een gezamenlijk initiatief van de Belgische en Duitse transmissienetbeheerders Elia en 50Hertz.

De wedstrijd wil innovatie aanmoedigen in domeinen die verband houden met de werkzaamheden van Elia Group als netbeheerder. Dit jaar ligt de focus op innovatieve oplossingen voor de integratie van offshore windenergie. Op 21 juni zullen de finalisten hun projecten voorstellen aan een jury. Het winnende team ontvangt een cheque van € 20 000 om hun project samen met medewerkers van Elia Group te ontwikkelen.

• De Open Innovation Challenge richt zich tot start-ups van over heel de wereld.
  • Dit jaar (de vijfde editie van de wedstrijd) ligt de nadruk op innovatieve oplossingen voor offshore windtoepassingen.
  • Vijf finalisten uit Duitsland, IJsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Brazilië stellen hun projecten voor aan een jury
  • De winnaar ontvangt € 20 000 en zal zijn project ontwikkelen met de steun van Elia Group
  • De finale wordt live uitgezonden vanuit een studio in Berlijn; je kan ze bekijken via deze link.

Vanwanseele Marie-Laure
Perscontact NL Elia België